Sotra Golfklubb

Drivingrange:

Simulatorer:

Været på banen

NSG – Seier til Seniorene fra Sotra !!!

Sotra GK Senior vinner av lagmatch serien for hele landet!

Seniorene i Sotra GK har i år vært aktiv og spilt mange lagmatcher i seriespillet i år.

Sotra har hatt to lag bestående av omtrent 20 spillere (ca 10 spillere på hvert lag). Disse har vært delt inn i Sotra 1 og Sotra 2.

Sotra 1 trakk det lengste strået i de innledende kampene mellom: Fana, Herdla, Voss og Sotra 2. Det ble spilt dobbel runde. Her endte Sotra 1 med like mange  poeng som  Voss, men vant puljen på “innbyrdes” oppgjør.

Det var derfor stor stas når innbydelsen til finalespillet på Nes GK kom.

Frank Helge Rå, Øyvind Bru, Knut Ivar Hesjedal og Rune Hovland var de fire spillerne som deltok i finalespillet på Nes.

Sotra spiller 4 matcher lørdag, hver på 9 hull og blir suveren puljevinner og går videre til semifinale.

Her møter Sotra Sandefjord og vinner både singelmatchene og fourballmatchen!

Sotra – Tjøme i Finalen over 18 hull: Sotra vinner Fourball match på de siste to hull, en singelmatch deles på hul 18 og siste singel vinnes 5/4. Dermed stikker Sotra av med seieren i sin klasse for hele landet!

Sotra spiller  MIX B med 12 lag i finalespillet.som alle er puljevinner fra sitt distrikt.

Over 800 spillere i NSG har deltatt igjennom matchspillet i 2023.

300 lag over hele landet har deltatt.

32 lag går til finalerunden hvorav det er tre klasser.

Utenom de fire som deltok i selve finalespillet har vi vært en god gjeng som bidro til puljeseier i vårt distrikt. Disse er: Rune Bartnes, Frode Kausland, Linda Fjell, Roar Lokøy, Sveinung Måkedtad, Geir Belsnes og Lars Erik Løvaas

Vi gratulerer alle med seieren i NSG sin lagserie og selvfølgelig en ekstra stor gratulasjon til de som gjennomførte bragden med å vinne hele 6 matcher I finalerunden!

Mvh

Lars Erik Løvaas/Rune Hovland