Hovedbane

Hull 1 er nytt fra 2023.

Hull 2

Hullbeskrivelse

Hull 2 er banens korteste og alle har gode muligheter til å nå frem til greenen på utslaget. Noe av greenen er skjult av fjellknausen på venstre side. Det er merket OB(hvite staker) hele veien fra utslag til green på venstre side.

Til bunkeren foran green er det ca 80 meter. Midt på fairway er det vannhinder merket gule staker.

Grusveien på høyre side frem til green gir fri drop.
Det er fare for out of bound (hvite staker) om du kommer for langt til høyre for green.

Tips: Hullet ligger nede i et dalsøkk og det kan ofte lure deg til å ikke merke vinden så godt. Husk å sjekke for med eller motvind når du skal velge kølle.

Reparer nedslagsmerker, lykke til med puttingen og neste hull fortsetter rett frem og opp bakken.

Hull 3

Hullbeskrivelse

Hull 3 starter høyt, hvor du skal slå til en stor green som ligger lavere. Får du den forbi fjellknausen på venstre side, er det stor sannsynlighet for at du finner ballen like ved green. Til venstre for fjellknaus er det også fairway ned mot green, men ballen kan fort ha lagt seg ugunstig til langs fjellsiden. Det er en stor bunker langs hele høyresiden av green.

Det er et vanskelig hull i motvind, hvor du fort kan ende opp i røft terreng på høyre side.

Når du har puttet ferdig skal du følge grusveien rett frem til utslaget på hull 4.

Hull 4

Hullbeskrivelse

Hull 4 er et krevende par 4 hull, hvor man slår mot en bratt oppoverbakke. Green er skjult bak en fjellknaus. Et flagg på toppen av fjellknausen viser retning til green fra gult utslagsted. Fra toppen av fjellknausen (kjegle) er det ca. 65 meter til midt på greenen. Det er en bunker til venstre/i forkant av green, og fjell hvis du slår forbi green.

De aller fleste golfere slår seg opp i bakken, før man slår over fjellknausen mot green. Vær sikker på at det er ledig på green, før du prøver å slå deg inn.

Fairwayen er ganske bred, men det er fjellside langs hele venstre side og fjellknaus fylt av brake og trær til høyre. Du kan se hvite staker langs høyresiden, men disse gjelder bare for hull 5.

Etter hull 4 går du rett frem til utslaget på hull 5. Da skal du slå ned til green du gikk forbi ved rødt utslag på hull 4. Du gjør lurt i å merke deg hvordan flaggplasseringen på hull 5 er.

Hull 5

Hullbeskrivelse

Hull 5 er nok et blindt par 4 hull. For å komme til gult utslag må du følge en smal sti bakover fra rødt. Ved utslag må du passe deg for røde staker langs hele venstresiden helt fram til green, samt fjellknausen på høyre side.

Slår du veldig langt, kan de hvite stakene (OB) langs fairway på hull 4 komme i spill. Skal du ”drive” green, må du forsikre deg om at greenen er ledig for innspill. Det er et utsiktstårn i haugen foran rød tee. Husk å rope “FORE!” dersom ballen din går mot høyre og hull 4 sin fairway.

Mange golfere sikter mot bakketoppen ca. 100m før green. Slår du over bakketoppen, kan du få god trill ned mot bunkeren i forkant av green. Ikke glem å nyt den fantastiske utsikten mot øygapet fra bakketoppen.

Greenen er stor, og heller kraftig bakover og mot høyre.

Ved endt hull skal du følge grusvei ned mot hovedveien til hull 6

Hull 6

Hullbeskrivelse

Hull 6 er rangert som golfbanens letteste hull. Det er et kort par 3, med en stor og flat green. Slår du for kort, kan du ende opp i greenbunkeren på venstre side ca. 30 meter fra green.

Fairway er kort og smal, og hele hullet dekkes inn av et gjerde langs venstresiden og i bakkant av green. Gjerdet er definert som et uflyttbart hinder. Dette gir deg en fri dropp hvis ballen ligger for nærmt gjerdet. Det er derimot OB hvis du slår over gjerdet. Gjerdet er til beskyttelse for turgåere og trafikkert bilvei.

Hold deg unna høyresiden av hullet, hvor det er ulendt terreng med masse brakebusker. Ender du her, er det lite sannsynlig at du finner igjen ballen din.

Etter hull 6 går du forbi green og igjennom en tunnel under bilveien for å komme til utslag på hull 7.

Hull 7

Hullbeskrivelse

Hull 7 er er en dogleg venstre og banens lengste par 4 hull.

Hullet er rangert som banens vanskeligste hull. Dette er mye på grunn av:

Vannhinder langs høyre side av fairway.
OB på høyre side mot hull 8. Husk å rope “fore!” hvis du slår mot hull 8.
Røde staker langs venstresiden.
Greenen ligger på en liten høyde med en dyp bunker på høyre side.

Etter hull 7 går du til høyre for å komme til utslaget på hull 8.

Hull 8

Hullbeskrivelse

Hull 8 er ett par 3 hull med banens største green, greenen har mange forskjellige nivåer. stor bunker på vensre side.

Det er hvite staker (OB) på høyre side og bak green. utslag hull 9 ligger ligger på en topp bak til høyre for green 8

Hull 9

Hullbeskrivelse

Hull 9 er nok et langt par 3 hull. Utfordringen på dette hullet er :

Nettinggjerde og OB langs hele venstresiden.
Fjellknaus dekket med lyng og brake på høyreside.
Slår du for langt og til høyre vil ballen kunde ende opp i OB bak green.
På nedsiden av green (venstresiden) må du passe deg for en dyp greenbunker.
Skal du gå nye ni hull, følger du stien mot høyre forbi utslaget på hull 8. Da vil du finne veien tilbake til hull 1/10.

Hvis du er ferdig med golfrunden følger du stien rett frem og ned bakken. Da kommer du tilbake til klubbhuset, hvor baneselskapet har forfriskninger klart til deg!