Egentrening med leksjoner og tips

Vi i Sotra Golfklubb har alltid hatt en tradisjon for å være flink å trene, vi ser av handicap statistikken at vi har jevn forbedring hvert år.

For at vi skal legge til rette for å bli enda bedre forsøker klubben i samarbeid med våre flinke college golfere, Julie Hovland og Andrè Ulvenes Kleppe, å gi noen gode øvelser for at skal ha kontinuerlig forbedring.

Øvelser og leksjoner skal gi deg muligheten til å fokusere på de viktigste elementene i golfspillet for oss som driver på hobbynivå, men samtidig ønsker å forbedre oss.

Vi ser stadig at det legges ned mye trening på bla. drivingrange uten at man har konkrete mål med treningen.

Skal man ha kontinuerlig forbedring må man trene målrettet, gjennomføre øvelser, og ikke minst måle om man faktisk bli bedre.

Under Leksjoner finner dere enkle basis øvelser som vil hjelpe deg i de fleste faser av golfspillet.

Under Treningskort vil du finne igjen flere av øvelsene, her kan du noterer dine resultater, og forhåpentligvis spore din fremgang.