Sotragolfere imponerer!

Det er stor aktivitet om dagen og Sotragolferne imponerer rundt omkring i regionen.

Gjennom sesongen har flere av herrene deltatt på regiontour og hevdet seg godt. De to siste turneringene er spesielt imponerende ettersom det ble spilt på henholdsvis Fana og Meland under krevende forhold.

På Fana, ble første dag avlyst på grunn av for mye regn, men med vanskelige forhold søndag imponerer Eirik Hansen Skjold med en runde på -1 og en klar førsteplass, også Even S. Røsæther leverte en flott runde på +5 og 3. plass.

Forrige helg var det Meland som stod for tur også her i ekstremt vanskelige forhold. Nok en seier til Sotra GK og denne gangen var det Andre U. Kleppe som tok pokalen hjem. Også Eirik og Even leverer med flotte 3. og 4. plasser.

Som følge av den gode innsatsen får vi da muligheter til å sende to av våre herrer Andre og Even på neste Garmin Norgescup runde som skal gå av stabelen på Bjåvann golfklubb ved Kristiansand 31/8-1/9, (følg turnering her: Leaderboard ).

Også damene hadde sin årlige tur til Voss og var rikt representert på Ladies Tour på Voss med hele 17 spillere, mange flotte resultater og kjempe kjekt at så mage av sotradamene deltar i regions konkurranser, håper dette gir mersmak til å delta fast på Ladies Tour i regionen.

Seniorene har vært å spilt NSG Lagmesterskap i 3. divisjon på Sandnes GK, mye bra spill, men dessverre ble sisterunden avblåst etter 9 hull grunnet tordenvær og mye nedbør.

Ellers er det registrert deltakelse fra Sotra spillere både på Vossamesterskapet, KLM Open på Herdla, så stor aktivitet som varmer en sportslig leders hjerte.

Til helgen er det klart for årets klubbmesterskap for damer og herre, det registreres mye hard trening om dagen og det ligger stor prestisje i å stikke av med seieren.

Vi forventer å få se godt golfspill på lynraske greener, og en triller av en avslutning søndag. Oppfordrer alle til å stille opp å få med seg kampen om den gjeve klubbmestertittelen.

Om du ikke har anledning kan du følge livescore her: Leaderboard

Lykke til

Rune Hovland