NM 2023 damer og herrer på Bjaavann golfklubb

Etter en lang dag med utsettelser pga Lyn og torden, gikk Julie ut og spilte enkel god golf og endte siste runden på +2 (+10 totalt). Det resulterte i en 14 plass og videre spill de siste to dagene.

André fikk ikke spille til denne dagen og kvalifiserte seg ikke, men synes det var gøy å delta på NM igjen.

Vi må også gratulere Sander som kvalifiserte seg videre.

Sjekk livesending på Eurosport søndag, så kanskje vi er heldig å ser de på tv-sendingen.

– – – – – – –

Torsdag 3.aug starter NM og i første flight starter Julie fra hull 10. Målet er å klare cut og få spille alle 4 dagene, så ta steg for steg videre.

For å prøve å sette rammene for dette NM har vi fått med oss André fra USA, som kvalifiserte seg inn via onsdagskval, etter å spilt +3 og endte på 5.plass.

Da har Team Sotra en i dameklassen og en i herreklassen, som begge har mulighet til å være med begge dag og forhåpentligvis også i toppen.

Vi ønsker de lykke til og er noen i område, er det bare å ta turen innom. Rammene for dette NM er helt fantastisk. Stimpen er på 11, dvs utrolig kjappe greener og at banen spilles fra 6100m og 5800m for damene, vil du måtte prestere på topp for å levere en god score.