Lag NM 2024

Har du lyst til å representere Sotra Golfklubb i Lag-NM 2024?

I 2024 spiller Sotra Golfklubb i 2. divisjon for både herrer og damer. Lag NM 2. division gjennomføres 20. – 21. juli på Nordvegen GK (lørdag-søndag), med innspill dagen før.

Spilleoppsett for Lag NM Herrer (2. divison)

• Dag 1 – Runde 1: 18 hull Foursome
  • Dag 1 – Runde 2: 18 hull Four-ball

Fire spillere fra hvert lag spiller i hver runde (totalt to Foursomes og to Four-balls)

• Dag 2 – Runde 3: 18 hull single

Fire spillere fra hvert lag spiller (de tre beste rundene teller). Lagets resultat blir dermed: sammenlagte resultat fra to Foursomes, to Four-balls samt de tre beste singlerundene.

Spilleoppsett for Lag NM Darmer (2. divison)

• Dag 1 – Runde 1: 18 hull Foursome
  • Dag 1 – Runde 2: 18 hull Four-ball

To spillere fra hvert lag spiller i hver runde (totalt en Foursomes og en Four-balls)

• Dag 2 – Runde 3: 18 hull single

Tre spillere fra hvert lag spiller (de to beste rundene teller). Lagets resultat blir dermed: sammenlagte resultat fra den Foursome runden, Four-balls runden samt de to beste singlerundene.

Vi ønsker å sende 4 herrer og 3 damer og vi ønsker selvfølgelig å kunne stille med våre beste herrer og damer til å representere klubben.

Ønsker du å representere ta kontakt med Karinn Dickinson (sportsansvarlig) innen søndag 16. juni 2024.

Uttak vil bli basert på sportslig presentasjoner i 2023 og 2024 (Garmin Norgescup, Srixon Tour, Region Tour, Regional Junior Tour, klubbturneringer) og tidligere erfaring i Lag NM.

Ved stor interesse kan det bli satt opp en kvalifiserings uttak.

For spørsmål rundt Lag-NM, ta kontakt med sportslig ansvarlig:

Karinn Dickinson

Sportsansvarlig